Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Friday, August 5, 2011

tanah abah..

3.00am 1/8/2011.. baru blh tdo.. aku bermimpi pergi ke tanah milik abah yg sangat2 luas... sgt2 indah dan bersih.. pasir putih yg tiada didunia.. hijau pepohon yg sangat indah.. aku terkhayal seketika disana.. aku tertanya2 tanah abah dimana.. tp.. saat aku ingin jejakkan kaki kesitu aku diterkejut dengan suara abah menengkingku.. kata abah... "kakak kau jangan pergi kakak! Kau dengar cakap abah ni! kau jgn Pergi kakak! kau ingat tu kakak! kau jgn pergi! abah sgt marah waktu itu... aku terus terjaga.. saat itu aku tertanya2 kenapa abah larang aku pergi tanah dia.. dah la tempat tu sangat cantik.. lama2 baru aku tau tanah abah tu adalah syurga dan abah sgt marah aku sbb xmau aku ikut jejak langkah dia.. dia mau aku jd semangat keluarga dan pemimpin keluarga.. andai aku melangkah kesitu tanpa abah marah mungkin aku telah pergi jua saat tidur ku sama seperti abah.. napa abah marah akk biarlah akk pergi dgn abah... dari akk derita tanpa abah....

No comments:

Post a Comment