Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Tuesday, July 5, 2011

Usaha Besungguh2

Cayok2.. Alamak mampu ke aku buat.. aduyai.. siyes nk kurus mcm dulu.. tp blh ker?? lps bersalin mesti gumuks punyer.. adoiii.. suami bg semangat la pulak utk kurus.. ye la klu x nnt xseimbang la pulak... hahaha... klu dpt 55kg pun jd la... uwaaa mcm mana nk buat ni... runsing dan pening memimikir cara utk kurus... masa x pegnen dulu pun ssh nk kurus... kene makan ubat baru leh kurus.. ubat yg merbahaya pulak tu... ubat yg biasa ni xjalan... hopefully lps bersalin leh la kurus... da xleh mkn ubat kurus tu lg.. sbb breastfeed.. nnt membahayakan bb la.. kene kurangkan makan nasi la nmpk nya.. abis tu nk mkn per??? hmmmm dah la kene pantang mee, kueteow, laksa, meehoon smpi ank umur hampir setahun.. abistu aku mkn lauk je la ngan roti ngan buah.. hmm buah my favourite... tp nnt ank cukup khasiat ke.. byk pulak aku pk.. camne nk kurus.. amboii byk je alasan aku... apa2 aku ttp kene cuba... mintak2 la menjadi.. lbh2 lg duduk sendiri.. xdpk mkn masakan mama yg sedap... kene blajar masak ngan mama bg sedap ni... asas yg ada xmencukupi lg... hmmmm dah blh msk sendiri gemuk blk la aku.. mintak2 la dlm pantang turun byk kg... sbb sepanjang 8bln 1/2 xnaik pun sekilo baru ni je naik 2kg... uwaaaa... baru nk maintain kan xnaik berat sepanjang pegnen leh lak naik 2kg..... ada lg 5-6 week to go.. klu naik lg haru tu... uwaaa. asenye mmg naik pun... sbb dah bulat.... ish3.. mintak2 la dlm pantang blh kurus... Hopefully....

No comments:

Post a Comment