Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Friday, June 24, 2011

Awwww

Fuhhhh.. pertama kali aku lalui Kontraksi Braxton's Hicks (BH) .. sakit xterhingga.. mcm dah nk bersalin.. mcm kene induce... smpi sekarang ni still rasa skt lg.. xpernah rasa sblm ni... sume serba xkene.. buat itu xkene buat ini xkene... da sakit sume org aku nk marah nk ajak bergaduh... mkn xleh masuk tp lapor xterhingga.. hangin tul... nak membuang tp xda pape lak.. dah berapa kali ulang toilet... sume serba xkene.. baju pun pakai xkene... gelisah semacam... tp doc cakap bb dah breech dah... duk menolak pintu rahim je nk nipiskan... bb dah xsabar nak tgk dunia ye nk jumpa mummy... hopefully aku bersalin cukup bulan.. kurang2 pun 36week.. jd la... xmau wooo kurang daripada tu... nnt kene inject paru2 utk kelahiran pra matang.. sakit giler woo..blh menggigil.. bb sabar ek.. a few week to go to reach 36 week... lg pun bb baru 1.8kg... nnt keluar kecik sangat sian lak dia... tp klu Tuhan da kata keluar less than 36 week aku xtolak.. pasrah je.. sebab setiap kelahiran dimuka bumi ini telah dijanji kan Tuhan dan telah tercatat bila dia nak kuar... Mudah2 semua selamat... Tp kene la aku lalui BH sebelum bersalin ni...aduyaii peritnya... Yang penting bb aku selamat didalam kandungan aku.. cuma dia kurang pergerakan sbb ruang da sempit dan dia dah breech... asyik duk tolak pintu je... berpeluh2 aku menahan sakit... nk jalan pun sakit nk duduk pun sakit.. baring pun sakit.. pusing kiri kanan pun sakit.. tp xpa demi bb tersayang mummy sanggup korban apa saja... I Love My Child A Lot...

No comments:

Post a Comment