Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Tuesday, June 21, 2011

Teguran

Kadang2 aku pelik melihat sikap manusia yang menegur perbuatan manusia lain dimana kesilapan manusia lain itu kecil sahaja silapnya sedangkan kesilapan yg berlaku sedarah sedagingnya lebih berat dari yg aku lakukan.. adakah manusia ini lupa cermin dan tidak lg pandang kebelakang.. aku pelik tgk budak zaman skrg mulut lanchang xkira usia.. usia semuda 8thn pun dah advance berckp mengenai 'buat ank', 'divorce' dan mcm2 lg.. mana la dorang belajar mengenai bende tu.. aku yang bandar ni pun xpernah berani bersuara di usia mcm tu tambahan lg dlm hal kelamin ni.. silap parents kah mendidik?? Datang dari keluarga yang penuh didikan agama tp masih lg kolot tentang adap bercakap mahupun menegur.. hidup biarlah miskin duit tp jgn miskin adab... jgn la kerana usia beza setahun dua kau dah merasa kau tu hidup lama.. Kita sebagai manusia perangai tidak serupa tp rambut tetap sama hitam, kaum tetap kaum adam dan hawa.. jgn dicabar kesabaran seseorang.. bkn takut tp sabar dan matang dalam membuat keputusan.. tiada manusia yang xblh ditegur tp biarlah dengan caranya dan waktu yang sesuai.. aku smpi kini masih lg xblh terima... jgn pandang manusia sebelah mata.. Modern xbererti kurang agama, Bertutup xbererti cukup ilmu didada.. Don't judge the book by its cover.. Andai aku buka mulut pasti ramai terluka... So jaga tepi kain masing2 dan perbetulkan dulu diri sendiri... Saat aku masih mampu berdiam so jgn cube pijak kepala..Aku masih punya ibu dan bapa.. Silent Is Better, Allah Itu Ada....

No comments:

Post a Comment