Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Monday, June 27, 2011

Tersentuh

Terasa @ sensitif.. tetiba lak sensitif smlm dan sejak akhir2 ni.. dah dekat nk bersalin mmg mcm ni.. hubby pun xda keje asyik nk mengusik je... mula la terbayang perkara2 yg menyedihkan.. mula la nk merepek "abg x syg syg dah ke" mula la nk merajuk.. tp nk buat mcm mana syg isteri punya pasal layan je la karenah ibu mengandung ni kan... biasa la ibu mengandung mmg mcm ni sentiasa nk di layan mcm permaisuri lebih2 lg dlm waktu kelahiran yg semakin hampir ni... bkn apa mana la tau ini kali terakhir kita berkhidmat dgn dia.. hehehe siapa tau kan... sesekali mau juga hubby tau apa didalam hati ni.. mau jugak diri dihargai.. bkn xblh bergurau.. tp biarlah kene pada gaya masa dan tempat... sbb byk kali terluka mungkin susah nk sembuh.. seperti ayat hati menangis siapa tahu... smpi sekarang aku masih tidak blh tgk cerita drama mau pun filem yg berunsurkan kasih syg dan cinta.. aku masih tertanya kenapa susah untuk manusia hargai cinta dan pengorbanan itu.. kenapa bila semuanya musnah baru kau nk kembali kejalan yg benar dan menyesali setiap perbuatan.. tp apakan daya.. kesabaran manusia ada tahap.. telah lama dan byk peluang aku berikan tp kau sentiasa siakan.. sehingga aku buat keputusan untuk tidak berpaling kebelakang sebaliknya terus berjalan kehadapan.. Alhamdulillah aku berjaya tempuhi segalanya walau pun disaat melalui perjalan itu berbagai dugaan dan keperitan aku lalui.. Saat itu aku hanya mampu mengadu padamu ya Illahi.. Saat itu tiada siapa pun mahu mengerti apa yg aku lalui... manusia hanya tahu menunding jari namun andai mereka pula yg lalui mereka baru sedar perit itu bukan la pura2... saat aku jatuh suatu masa dahulu tiada siapa pun disisi yg berikan sokongan.. aku bangkit berbekalkan semangat untuk terus hidup demi anak2.. hari2 mengadu pada Tuhan dan bersyukur Tuhan sentiasa menunjuk jalan sehingga aku temui kebahagiaan... aku syg kehidupan aku sekarang.. aku syg suami aku, anak2 aku, dan org baru yg akan menyerikan lg hidup kami... I Love U All Alot More Than My Self... Tp xperlu lah aku beritahu dengan lafaz.. selami lah hati dan kau kan ketahui.. "Silent Is Better, Allah Itu Ada".

No comments:

Post a Comment