Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Monday, June 27, 2011

New Comer

Xsabar dah menanti kelahiran baby baru ni.. tp ttp kene tunggu cukup bulan jugak.. harap aku lalui dengan mudah dan selamat... merasai pergerakan yg semakin berkurang kerana ruang yg semakin sempit dan pergerakannya hanya ke bawah untuk membuka ruang melahirkan.. kadang2 aku geram jugak.. aku punyalah risau baby xgerak2 blh pulak tetiba abah dia usap2 ckp dengan dia elok pulak dia bergerak dgn riangnya... klu ada sebelah dah lama aku cubit geram... hehehe.. saja je dia buat aku risau.. nakal ank mummy ni ye.. selalu buat mummy mcm tu.. mana aci.. bkn abah yg ngandung mummy la...owhhh nk jd ank lelaki abah la ni ye... amboi2.. smlm kuat betul baby bergerak.. main2 ngan abah... smpi mummy xleh tdo...happy sgt ke main ngan abah... hehe janji baby sihat duduk dalam perut mummy ye...
Pagi ni baby menolak ke bawah terus rasa mcm senggugut... skt woo.. smpi bersalin aku akan lalui perkara ni.. mlm je perut sakit mcm nak bersalin.. pagi je rasa senggugut.. kene bekerja lg duduk sepanjang hari dan berjalan lg buatkan bb kebawah... aduyai... mcm ni doctor suruh aku rehat... ada ke dia suruh aku baring jgn berdiri lama jgn duduk byk.. ingat keje aku sambil baring ke.. nk bg mc pun sama gak.. klu aku duk umah kene jaga ank.. baik aku p kerja ank leh anta taska.. ujung minggu pun xkeluar rumah.. mmg aku xsihat so org nk kata apa kata lah.. janji kesihatan aku terjamin demi org tersayang..aku dah ada ank 2 pun.. xpernah lalui perkara mcm aku lalui skrg.. lain ank lain ragam.. ( suatu masa dulu aku mengandung xpernah rasai diri diambil peduli. xpernah rasa keistimewaan layanan untuk ibu hamil. xpernah rasai apa2.. hanya lah diiringi tangisan setiap hari.. perbalahan menjadi makanan harian. pukulan menjadi irama xbernada, caci maki menjadi pujian dusta. ank pun xmengerti untuk apa wujudnya bapa)org xlalui leh la ckp byk... cube jaga tepi kain sendiri.. xsiapa pernah mengerti.. "Silent Is Better, Allah Itu Ada"..

No comments:

Post a Comment