Kenali Aku Lebih Dalam Lg

Pandangan Pertama Bukanlah Pandangan Terbaik.. Dari pandangan xbermakna kita dpt menyelami hati dan perangai seseorang.. Meningkatnya usia bermakna meningkatnya kematangan.. Apa yg pernah kita lihat suatu masa dahulu xsemestinya masih sama masa kini.. Perwatakan insan susah diduga.. Ambil Tahu, Ambil Berat @ Menyebok mana satu kita xkan dpt jangka.. Zaman kini ramai yg pura2.. Dalam perubahan yg sgt pesat better berdiam dari menyampuk "Silent Is Better Allah Itu Ada" yg penting aku bahagia..



Tuesday, June 21, 2011

Kurnia

Sayangnya seorang isteri kepada suami.. tak terhingga nilainya.. tiada tolok tandingnya.. sanggup berkorban dan beralah demi apa saja.. contohnya dlm hal makan bila melihat suami mkn dengan seleranya sanggup dia kurangkan pemakanannya asal kan suami kenyang dan puas mkn.. sanggup beralah dan menipu kerana melihat suami gembira ada kegembiraan yang tak ternilai harganya buat seorang isteri.. Contohnya (s)"napa syg xmkn udang besar ni??" (i) "xpa la syg xlalu la udang besar ni, abg mkn la bg pihak syg".. padahal dlm hati tuhan je tau sedapnya udang tu.. xpa asalkan suami selesa..
Sayangnya isteri kepada suami itu.. menjaga ank tanpa kira masa, sakit atau letih yg dirasa semua lenyap sekelip mata. Sayangnya isteri kepada suami itu... mengandungkan anak selama 9 bln 10 hari tanpa berungut.. Melalui kesakitan saat kelahiran walaupun pun melahirkan itu ibarat bergantung nyawa pada sehelai rambut... tp demi suami tersayang semua itu ditolak ketepi kerana zuriatlah penyambung dan bukti cinta..
Setelah apa yg aku lalui selama ini, perit untuk aku berkorban lg kepada insan yg bernama lelaki sebenarnya.. Perit yang aku lalui hanya Tuhan saja yang tahu.. Namun apalah dosa sidia untuk aku menghukumnya demi kesalahan org lain.. sedangkan dia adalah insan yang cukup tabah dan sabar dgn karenah aku.. dia adalah insan yg sangat2 menyayangi aku.. dia adalah insan yg cukup matang dalam membuat keputusan dan memujuk serta membelai isteri.. Dia sentiasa membuatkan aku tidak kosong dan sunyi hidup di dunia ini..
Tuhan masih sayang pada aku.. kurnia kan aku insan yang bergelar suami terbaik dalam dunia.. xpernah aku jumpa insan sebaik lelaki yang bergelar suami aku kini... Tuhan masih mendengar rintihan dan tangisan aku selama ini.. Mujur aku tidak pernah hanyut dalam permasalahan yang aku hadapi... Merayu dan menangis menagih simpati hanya padamu ya Illahi.. Aku xpeduli apa org nk kata pada aku yg penting Tuhan sentiasa menyebelahi aku dan Tuhan saja yg tahu isi hati aku dan segala keperitan yg aku lalui selama ini.. Silent Is Better, Allah Itu Ada

No comments:

Post a Comment